środa, 25 lipca 2012

Niepewność





Ale czy ja to lubię..?










Nie, nie chodzi o ten dylemat, "czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie?" Nic z tych rzeczy.
Wiersz ma datę 25.11.1979 i sądząc po tym, napisałam go na imieniny mojej koleżanki Kaśki P. Przyjaźniłyśmy się może nawet. Ale z perspektywy czasu i różnych wydarzeń, w ogóle tamtego klimatu przyjaźni nie pamiętam.
Potem podarowałam go jeszcze dwóm, czy trzem innym osobom, żeby przedstawić swoją własną niepewność, co do umiejętności porozumiewania się ludzi między sobą.

Nie wiem wszak,
jakie zamieszkujesz lądy.

Nie znam Twych ścieżek
i Ty nie znasz moich.

Obok biegniemy,
czy w przeciwne strony?

Wzrok jest tym zmysłem,
który tylko widzi.

Mowę nam dano
dla pozorów więzi.

Wyciągasz ręce
ponad przepaściami.

Chwycić je pragnę,
choćby palców końce,
by poczuć.
Przyjaźń?
Tylko gładkość skóry?

2 komentarze: